Kész átverés!

keszatveres

Kedves logo2go blog olvasók!

Minden igyekezetünk ellenére – rajtunk kívül álló okok miatt – sajnos továbbra is a türelmeteket kell kérnünk a webáruházunk (és ezzel együtt a blogunk új bejegyzéseinek) eléréséhez.

Néhány mondatban szeretnénk összefoglalni, hogy mi is történt velünk az elmúlt hónapokban.

De kezdjük a végén – a tanulságokkal:

  • „Üzletben nincs barátság.” Még akkor sem, ha már volt munkakapcsolatotok, ismerős ajánlotta, vagy a barátod (volt) az illető.
  • Köss mindenre kiterjedő szerződést! És ha biztosra akarsz menni, akkor aláírás előtt nézesd át ügyvéddel! Ez ugyan esetenként plusz pénzbe kerül, de sok bajtól megóvhatod magad…
  • Ellenőrizd rendszeresen a megbízottat, hogy az elvárásaidnak, illetve a szerződésnek megfelelően végzi-e a feladatait. Bármilyen rendellenesség/késedelem esetén azonnal hívd fel a figyelmét a problémára és követeld a hiba kijavítását, a szerződés szerinti teljesítést.
  • Soha ne fizess előre! Persze vannak kivételek, amikor szükséges előleget fizetni, de nem teljesítés esetén az előleg visszajár.
  • Ha Te vagy a megbízó, alakítsd úgy a munkakapcsolatot, hogy Te irányíts! Ne fogadj el kifogásokat, ez a világ nem erről szól!

És hogy mi is történt?

2015. január 20-án a logo2go webáruház programozásával és egy egyedi fejlesztésű program elkészítésével és a webáruházba történő beépítésével megbíztunk egy vállalkozót (akit már régebb óta ismertünk, dolgoztunk vele együtt más projekten, ráadásul egy közös ismerősünk is ajánlotta). A legfontosabb szempontunk az volt, hogy annak a bizonyos egyedi fejlesztésű programnak az elkészítése legyen az elsődleges feladat, hiszen anélkül nincs semmiképpen nem akarjuk elindítani a webáruházat. Mondhatjuk úgy is, hogy ez lenne az egésznek a szíve-lelke. A szerződés – amit a vállalkozó készített elő egy régebbi mintája alapján – ránézésre megfelelőnek tűnt (például volt benne kötbér a késedelmes teljesítésre), és az előzetes egyeztetések alapján elfogadhatónak találtuk a vállalkozási árat és az elkészítési határidőt is. A projekt teljes befejezését az általa ajánlott és vállalt március 31-ével határozta meg, a szerződést aláírásával hitelesítette.

A munka körülbelül felénél már átléptük ezt a határidőt, de mivel úgy nézett ki, hogy szépen haladnak a dolgok, az elképzeléseinknek megfelelően fog kinézni és működni a webáruház, és 3-4 héten belül akár el is tudjunk indítani, szemet hunytunk a késedelem felett és befogadtuk, sőt, április 3-án előre ki is fizettük a vállalkozó részteljesítéséről kiállított számláját. És itt kezdődtek a problémák…

A következő 3 hét eseménytelenül telt el, leszámítva néhány apróbb javítás elvégzését, amit kértünk. Eközben mi – hogy haladjunk a projekttel – összeállítottuk és fel is töltöttük a vállalkozó által megadott FTP-szerverre az összes termékünket (elektronikusan letölthető, digitális állományokról van szó). Ezután jöttek a kifogások, hogy az ígért határidőre miért nem készült el valami, milyen technikai probléma adódott, milyen családi és munkahelyi gondok merültek fel a vállalkozónál stb.

Megszámlálhatatlanul sok határidő módosítás után végül július 31. került meghatározásra a teljes webáruház és az egyedi fejlesztés elkészítésére, az esetleges hibák kijavítására és a forráskód átadására. Senki nem mondhatja, hogy nem voltunk türelmesek, de ez a határidő is letelt…

A megdöbbentő az egészben, hogy mindenfajta lelkiismeret furdalás nélkül július 29-én közölte velünk a vállalkozó, hogy nem tudja folytatni a munkát és felajánlotta, hogy az eddig elkészült állapotot átadja, de az el nem készített egyedi fejlesztés (amelyet mi kiemelten fontos tételként kezeltünk már a kezdetektől fogva, és erről minden alkalommal tájékoztattuk is a vállalkozót) nem teljesítése miatt semmilyen felelősséget nem vállal.

Ügyvédhez fordultunk, akinek a javaslatára felmondólevélben meghatároztuk a szerződés szerint (!) nekünk járó kötbér összegét, valamint kilátásba helyeztünk kártérítést is (részletesen felsorolva azokat az összegeket, amelyek ténylegesen felmerültek) arra az esetre, ha a kötbért nem fizetné meg. Válaszul azt írta, hogy ha nem fogadjuk el a jelen állapotú webáruházat, kárpótlásként pedig a működéséhez szükséges licenszet, akkor a már kifizetett részteljesítés összegét visszautalja és így nem kapjuk meg a forráskódot sem, és törölni fog mindent, amit eddig készített.

Miután újfent felhívtuk a figyelmét a sorozatos szerződésszegésére, valamint arra, hogy a nem teljesítés nem mentesíti a kötbér megfizetése alól, azt a választ kaptuk, hogy ebben az esetben a részteljesítéskori (április 3-i) állapotot fogja átadni, ami – mint ahogyan az a fentiekből is kiderül – a teljes munka töredéke. Eközben sajnos az is világossá vált számunkra, hogy már az FTP-szerverhez sem férünk hozzá, ahová a saját termékeinket feltöltöttük.

És itt elszakadt a cérna! Milyen jogon és mi alapján ad át egy hibás, jóval minden határidőn túl, félig sem elkészített munkát, amivel anyagilag megkárosít bennünket? Arról nem is beszélve, hogy a 4 hónap alatt lelkileg is nagyon megviselt bennünket a hanyag hozzáállása.

A fentiek annyira felháborítottak bennünket, hogy még aznap nagyon súlyos döntést kellett meghoznunk: mivel teljes mértékben elveszítettük a bizalmunkat vele szemben (és az átadott anyagok hibás teljesítése folytán esetleg további károkozás szándéka is feltételezhető volt), közöltük vele, hogy elállunk a szerződéstől és azonnali hatállyal visszaköveteljük a pénzünket, amit a részteljesítésre már kifizettünk, és azonnali hatállyal törölje a teljes állományt, ami a logo2go kapcsán a birtokába került.

És már csak abban bízhatunk, hogy ennél nagyobb gerinctelenségre már nem vetemedik, és a nála lévő összes termékünkkel és a teljesen kész grafikai tervekkel nem fog visszaélni…

Azért osztjuk meg Veletek ezeket, hogy ha már mi „belesétáltunk” a kelepcébe, Ti tanuljatok a mi hibáinkból és okosabban kössetek szerződést, mint megbízó.

Természetesen nem hozhatjuk nyilvánosságra ennek a „profi” fejlesztőnek a nevét, de privát üzenetben bárkinek szívesen megadjuk az elérhetőségeit („név és cím a szerkesztőségben”).


Köszönjük, hogy végigolvastátok.

U.i.: És ami a jövőt illeti, szeptemberben egy új fejlesztővel, ügyvéd által jóváhagyott szerződés megkötése után, teljesen elölről kezdjük az egész webáruház elkészítését és az egyedi szerkesztőfelület fejlesztését. Ha minden jól megy, karácsonyi ajándék gyanánt meg is fogjuk kapni. 🙂

Amíg elkészülünk, olvassátok az eddigi bejegyzéseinket, és ha tetszett, osszátok meg másokkal is. 🙂

A Kész átverés logó forrása: RTL Klub – Kész átverés c. műsor

Reklámok

2 thoughts on “Kész átverés!

  1. Nagyon sajnálom, hogy ilyen fordult elő veletek. Nagyon jó veletek dolgozni, s mindig is nagyon rugalmasak voltatok a munkáink során. Szomorú,hogy egyesek ezzel így visszaélnek,s hogy az Ő (saját) szerződését is megszegi… Szomorú,hogy ilyen vállalkozók vannak. A helyében kirúgnám saját magamat. S úgy vélem ezt egy vállalkozó nem engedheti meg magának,hogy rossz hírét keltsék a mai világban. Ti még nagyon korrektek voltatok, hogy nem írtátok ki a nevét, pedig lássukbe megérdemelné.

    Kedvelés

    1. Köszönjük szépen az együttérzést. Igen, mi mindezek ellenére is korrektek vagyunk, mert tudjuk, hogy a mai social világban ez mindennél fontosabb! Nálunk kiemelten fontos szerepet tölt be a határidők betartása, mert ezzel is tiszteletben tartjuk az ügyfeleinket. Remélem, más nem fog áldozatul esni az ő hanyagságának.

      Kedvelés

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s