Mire jó az arculat?

mirejoSzeretnél kitűnni a versenytársak közül? Nem tudsz milliókat költeni reklámkampányokra? Építeni szeretnéd vevőid bizalmát vállalkozásod, vagy terméked iránt?

Akkor Neked is kell egy jó cégarculat!

A jól megválasztott céges arculat jóval nagyobb jelentőséggel bír annál, mint csupán hogy egységes, összehangolt megjelenést biztosít céged bármely típusú kommunikációja során.

corporate

Számos funkcióját különböztethetjük meg, melyek közül a legfontosabb elemek:

1. Azonosítás és megkülönböztetés

Ha a vállalkozásod rendelkezik saját, egységes arculattal, akkor a céged a piac számára könnyen felismerhetővé és megjegyezhetővé válik, egyúttal a vásárlók fejében elkülönül a többi, konkurens vállalattól.

2. Minősítés, rangsorolás

Minden piaci résztvevő számára fontos támpontot jelent egy cég megítélésében, annak versenytársak közötti elhelyezésében, hogy az adott vállalat milyen módon nyilvánul meg külső és belső kommunikációja során. Ha pontosan meghatározod céged arculati alapvetéseit, és ezeket az elveket mindig következetesen alkalmazod a vállalkozásod összes megjelenésekor, akkor a potenciális vásárlóid számára egy szervezett keretek között működő, ezáltal megbízható cég képét közvetíted.

3. Az állandóság közvetítése

Különösen fontos az egységes arculati megjelenés azon cégek számára, amelyek területileg szétszórtan (több telephely, áruházlánc, vevőpontok stb.) működnek. Jó példa erre egy-egy nagy hipermarketlánc: országosan (és világviszonylatban) több városban rendelkeznek üzlettel, de bármelyikben is járunk, mindenhol ugyanazon arculati elemek köszönnek vissza, sőt még a termékcsoportok elhelyezése is többé-kevésbé azonos. De az állandóság nemcsak térbeli lehet, hanem időbeli is. A jól működő, értékes vállalkozások hosszú időn át jelen vannak a piacon, és a fogyasztók fejében rögzült állandó arculati jegyekkel kommunikálnak. Természetesen minden cég (márka) esetében fontos a fejlődés, az aktuális trendekhez történő alkalmazkodás, de ez a folyamatos megújulás csak fokozatosan, apró lépésekkel valósítható meg a cég megítélésének romlása nélkül.

4. Menedzsmenteszköz

Egy jól működő vállalkozásban nélkülözhetetlenek a részletekbe menően meghatározott működési irányelvek, közöttük például egy arculati kézikönyv megléte, amely folyamatosan szervezett keretek között biztosítja a cég egységes megnyilvánulásait.

5. Költséghatékonyság

Az arculati alapelvek megfogalmazása, az alapelemek megtervezése egyszeri energiaráfordítást (emberi erőforrás, grafikai költség stb.) igényel, ezután viszont nincs szükség minden alkalommal visszatérni a „kályhához”, hiszen a jól meghatározott irányok segítenek a megfelelő kommunikációban.

6. A szolgáltatás minőségének közvetítése

Ha a céged nem kézzel fogható, „dobozos” termékeket árul, hanem valamilyen szolgáltatást nyújt az ügyfelei számára (például angol nyelvet oktatsz, vagy fodrászszalont működtetsz), akkor egy jól eltalált és következetesen alkalmazott cégarculat minden másnál fontosabb. Egy szépségszalonba belépve ugyanis az első benyomások (modern felszerelés, tisztaság, nyugtató színek stb.) határozzák meg, hogy az ügyfél fejében milyen kép, illetve milyen érzések alakulnak ki a szolgáltatással, és annak várható minőségével kapcsolatban.

Ha tetszett a cikkünk, kövesd nyomon további írásainkat is!
Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s